Klaksón pre indické Audi musí vydržať trúbiť dva týždne v kuse

Kategória: Zaujímavosti
Majstrami Európy v klaksonování sú Napolitánci, oproti Indom je to ale stále skôr na úrovni okresného preboru. Audi sa tak rozhodlo, že pre autá pre Indiu vyvinie silnejší klaksón. V Indii sa síce trúbi stále, aj tak tam ale zahynie denne na cestách cez 360 ľudí.

Majstrami Európy v klaksonování sú Napolitánci, oproti Indom je to ale stále skôr na úrovni okresného preboru. Audi sa tak rozhodlo, že pre autá pre Indiu vyvinie silnejší klaksón. V Indii sa síce trúbi stále, aj tak tam ale zahynie denne na cestách cez 360 ľudí.

Najdôležitejšia časť auta v Indii? Klaksón. Trúbia všade a stále. Kto chce v miestnej prevádzke uspieť, musí na ňom mať stále ruku. Štúdia vykonaná na hlavných križovatkách Kalkaty zistila, že tam klaksón zaznie každé tri sekundy. Karl Liebknecht hovorí, že európsky klaksón v Indii vydrží jeden dva týždne. Za deň toho podľa manažéra v Bombaji natrúbite, čo v Nemecku za rok. A tak sa Audi rozhodlo do vozňov pre indický trh montovať špeciálne klaksóny, ktoré časté používanie vydržia.

Rovnakú skúsenosť urobili už pred rokmi škodováci. Keď tam v roku 2008 začali montovať a predávať Fábie, český klaksón v škodovkách údajne neobstál. "Boli problémy pri homologácii," vysvetľovali zástupy značky. A rovnaký problém riešili predtým aj u Octavie. Trumpetu od českého Brana nahradil výrobok od indickej firmy Roots.

Dva týždne trúbenia

Liebknecht pre indický denník Mint povedal, že klaksón Audi je pre časté využitie v chaose indických ciest špeciálne upravený. "Je inak testovaný - dva týždne v kuse trúbia, je inak nastavený a je od iných dodávateľov," opisuje. Klaksón pre Indiu by tak mal byť robustnejší a hlasnejší.

Liebknecht tiež dodal, že majitelia audi v Indii majú často osobného šoféra, a že teda interiéry modelov upravili tak, "aby mohli lepšie veliť zo zadného sedadla".
Indickej cesty sú vo veľmi zlom stave. Od deravých hlavných ciest po prašnej cesty v mestách, "opisuje agentúra AFP. Po nich sa medzi autami, autobusmi a nákladiakmi mnohokrát v katastrofálnom stave prepletajú cyklisti, rikša, kravy a ďalšie povozy. Na indických cestách v roku 2011 zomrelo 222 345 ľudí.

autor: PJ